Een CRM-systeem zorgt er voor dat je een duidelijk overzicht hebt van al je klantinformatie. Hierdoor kan het hele bedrijf efficiënter samenwerken. Maar een CRM systeem kan nog veel meer! Er zitten allerlei handige functies in waar je je voordeel mee kunt doen. Hieronder noem ik zeven manieren waarop jij meer omzet uit je CRM systeem kunt halen.
Inhoud
Stimuleer verkoop en sluit deals efficiënter
Een CRM systeem kan je helpen om je verkoopstrategie te bepalen. Zo maak je gemakkelijk een planning voor toekomstige activiteiten, zoals een vergadering, een verkoopgesprek opvolgen of een offerte sturen. Dit helpt je om succesvolle gesprekken te voeren, op tijd de volgende stap te zetten en op een efficiëntere manier om te gaan met het verkoopproces.
Bespaar tijd door overzicht te creëren
Maak optimaal gebruik van één van de belangrijkste functies van het CRM systeem: de centrale opslag van informatie. Een CRM systeem verzamelt alle informatie op één plek.
Verspil geen tijd aan het zoeken van informatie bij collega’s, op post-its of in verschillende Excel-bestanden, maar zoek gemakkelijk in het CRM systeem. Zo weet je zeker dat je alle informatie altijd bij je hebt. Hierdoor heb jij alle tijd om aandacht te besteden aan de klant, wat op de lange termijn zal zorgen voor meer omzet!
Snel en overzichtelijk in cijfers en prognoses
Het organiseren en opvolgen van je verkopen kan een tijdrovende klus zijn, maar met een CRM systeem kan dit een stuk makkelijker worden. Als je al je activiteiten en deals in je CRM systeem registreert kun je snel en gemakkelijk statistieken bekijken over jou en jouw team. Je ziet dan direct hoe jullie presteren aan de hand van gestelde doelen en KPI’s.
Meerdere deals tegelijkertijd
Het is niet eenvoudig om meerdere deals tegelijkertijd te managen, als je alles zelf moet onthouden. Gelukkig kan het CRM systeem een overzicht bijhouden over jouw bedrijf en je eraan herinneren wanneer je vergeet om contact op te nemen met een klant of een offerte op te volgen. Zo helpt het CRM systeem jou om veel deals tegelijk te managen.
Minder administratie
Administratieve taken zijn niemands favoriet en nemen veel tijd in beslag. Als je een CRM systeem op de juiste manier gebruikt ben je veel minder tijd kwijt aan je administratie. Door integraties met andere systemen, zoals ERP en je e-mail, hoef je maar op één plek de informatie in te voeren. Daarnaast kun je ervoor kiezen om het CRM-systeem snelkoppelingen te geven waarmee je bedrijfsinformatie kunt importeren of makkelijk veel verkoopdoelen in kunt stellen. Dit zorgt voor minder handelingen, en geeft jou meer tijd om met de klant bezig te zijn.
Top 3 crm reviews
Handige links