Blog

20 12, 2021

Salesforce Customer 360

2021-12-20T16:17:52+00:00

Met Salesforce Customer 360 wil Salesforce Nederland wil sales, marketing en service met elkaar integreren. Salesforce heeft Salesforce Customer 360 ontwikkeld. Zo bieden ze oplossingen voor de uitdagingen die nu spelen en bieden een sterk fundament voor de toekomst. Wat is Salesforce Customer 360? Salesforce Customer 360 is een platform dat is ontwikkeld om bedrijven te helpen contact te leggen met klanten door samenhangende activiteiten te bevorderen. Het verbetert de interne samenwerking door analyse, verkoop, marketing, service, handel en IT te verenigen onder één enkel CRM systeem. Met deze gegevens bouwt Customer 360 een universeel klantprofiel en klant-ID op dat

Salesforce Customer 3602021-12-20T16:17:52+00:00
20 12, 2021

E-mail marketing met het CRM systeem

2021-12-20T16:09:11+00:00

E-mail is een essentieel onderdeel van de marketing van je bedrijf. Met een CRM systeem kun je gemakkelijk al je campagnes beheren. Daarnaast kun je een CRM systeem koppelen aan je e-mail marketing platform voor optimaal resultaat. Wat is e-mailmarketing? E-mail wordt steeds meer ingezet als communicatiekanaal en vervangt tegenwoordig marketing via fysieke post. Het inzetten van e-mailmarketing zorgt op korte termijn voor toenemende inkomsten. Daarnaast is het goedkoop, eenvoudig aan te passen en kost het weinig moeite. Het is belangrijk om van tevoren een plan te maken. Het is hierbij gebruikelijk om doelen te stellen, een doelgroep te bepalen

E-mail marketing met het CRM systeem2021-12-20T16:09:11+00:00
20 12, 2021

3 uitdagingen bij het gebruik van CRM systemen

2021-12-20T15:52:44+00:00

Hoe meer je weet over je leads en klanten, hoe klantgerichter je kunt werken. Daarom is een goed beheer van je klantgegevens heel erg belangrijk. Uit onderzoek van GetApp blijkt dat 42 procent van de Nederlandse MKB’s een CRM systeem gebruikt voor hun klantbeheer. Een CRM systeem neemt een bedrijf veel werk uit handen. Toch blijven er nog steeds uitdagingen bestaan. In dit artikel deel ik een aantal tips om deze uitdagingen aan te pakken. Uitdagingen crm systeem Ondanks het gebruik van CRM systemen en automatisering blijven er toch bepaalde uitdagingen bestaan. Het gaat hierbij niet zozeer om problemen met

3 uitdagingen bij het gebruik van CRM systemen2021-12-20T15:52:44+00:00
20 12, 2021

Nieuwe functionaliteiten Teamleader Focus

2021-12-20T15:45:25+00:00

Afgelopen november kwam Teamleader met een grote update voor hun pakket Teamleader Focus. Het pakket Teamleader Focus biedt klantbeheer, projectmanagement en facturatie in één. De update brengt een aantal vernieuwingen die het pakket nog gebruiksvriendelijker maken. Hieronder zet ik de grootste veranderingen voor je op een rij. Meer informatie over Teamleader, lees onze review. 1.  Vernieuwingen deal detailpagina Er zijn een aantal veranderingen doorgevoerd in de dealdetailpagina. Zo worden de dealfases nu over de hele schermbreedte getoond. Zo zie je makkelijk en in één oogopslag in welke fase de deal zich bevindt. 2.  Nieuwe mogelijkheden voor Cloudsign Cloudsign, het online

Nieuwe functionaliteiten Teamleader Focus2021-12-20T15:45:25+00:00
22 11, 2021

5 manieren om meer omzet uit je CRM systeem te halen

2021-11-22T13:33:04+00:00

Een CRM-systeem zorgt er voor dat je een duidelijk overzicht hebt van al je klantinformatie. Hierdoor kan het hele bedrijf efficiënter samenwerken. Maar een CRM systeem kan nog veel meer! Er zitten allerlei handige functies in waar je je voordeel mee kunt doen. Hieronder noem ik zeven manieren waarop jij meer omzet uit je CRM systeem kunt halen. Stimuleer verkoop en sluit deals efficiënter Een CRM systeem kan je helpen om je verkoopstrategie te bepalen. Zo maak je gemakkelijk een planning voor toekomstige activiteiten, zoals een vergadering, een verkoopgesprek opvolgen of een offerte sturen. Dit helpt je om succesvolle gesprekken

5 manieren om meer omzet uit je CRM systeem te halen2021-11-22T13:33:04+00:00
22 11, 2021

CRM systeem helpt bij Account Based Marketing (ABM)

2021-11-22T13:09:04+00:00

Marketing en sales zijn continu in beweging. In dit artikel lees je over Account Based Marketing (ABM). ABM is een marketing- en salestechniek die zich richt op het optimaal ondersteunen van de klant. Hierbij kijk je naar de communicatie, die je afstemt op de klant, op de specifieke contactpersoon en op het moment. Hierbij kan een CRM systeem je goed helpen, omdat je zo gemakkelijk klantdata verzamelt, wat je kan helpen bij het communiceren op maat. CRM vormt daarmee een grondige basis voor ABM. Hieronder lees je hoe een CRM systeem je kan helpen in 3 stappen. Sorteer klantdata in

CRM systeem helpt bij Account Based Marketing (ABM)2021-11-22T13:09:04+00:00
22 11, 2021

Waar moet u aan denken bij het aanschaffen van een CRM systeem?

2021-11-22T10:42:20+00:00

Een modern CRM systeem lijkt al snel aan uw wensen te voldoen. Pas na grondig onderzoek zult u erachter komen waar de systemen in verschillen en kunt u een betere keuze maken. Waar moet u aan denken bij het aanschaffen van een CRM systeem? Wij helpen u verder. Zodra u heeft besloten om met een CRM systeem te gaan werken is de eerste stap al gezet. De tweede stap is om uit te zoeken waar het CRM systeem aan moet voldoen om uw bedrijf nog succesvoller te maken. Ondertussen is de nieuwigheid voor de meeste ondernemers grotendeels van een CRM

Waar moet u aan denken bij het aanschaffen van een CRM systeem?2021-11-22T10:42:20+00:00
22 11, 2021

Hoe kunt u CRM kunt gebruiken voor de ultieme customer experience?

2021-11-22T10:57:37+00:00

Als bedrijf is het belangrijk om de behoefte van uw klant te begrijpen om er vervolgens zo goed mogelijk op in te spelen. Maar hoe gaat u erachter komen wat uw klanten precies nodig hebben? Dit kunt u doen door de zogeheten customer journey van uw klanten in kaart te brengen om hen vervolgens optimaal te begeleiden bij elke stap.  Hierbij zijn verschillende vragen belangrijk, zoals: Via welk platform vinden klanten uw onderneming? Uit welke doelgroepen bestaan uw klanten? Welke boodschap kunt u sturen om uw klanten zo goed mogelijk te begeleiden tijdens het process? Hoe kunt u in alle

Hoe kunt u CRM kunt gebruiken voor de ultieme customer experience?2021-11-22T10:57:37+00:00
25 10, 2021

Waarom uw CRM systeem faalt en wat u eraan kunt doen

2021-11-22T11:12:12+00:00

Niet alle organisaties zijn tevreden over het gebruik van een CRM systeem mede door een aantal factoren. Zo zien bijvoorbeeld veel (sales)medewerkers het bijhouden van gegevens in een CRM systeem als een administratieve, saaie taak en zien zij de meerwaarde van zo’n systeem niet in. Dit is vaak een gemiste kans omdat een CRM systeem, wanneer op de juiste manier geïmplementeerd, een bedrijf veel meer inzicht in klantgegevens kan geven om bijvoorbeeld hun winstpotentieel verbeteren. Hieronder zullen een aantal veel voorkomende redenen genoemd worden waardoor organisaties vaak niet optimaal gebruik kunnen maken van hun CRM systeem en wat daar aan

Waarom uw CRM systeem faalt en wat u eraan kunt doen2021-11-22T11:12:12+00:00
25 10, 2021

Wat is een CRM systeem?

2021-11-22T11:12:27+00:00

Het CRM systeem is een Customer Relationship Management systeem, ook bekend als klantenrelatiebeheer. Een CRM systeem helpt je bij het beheren de gegevens van je klanten. Maar ook de gegevens van leveranciers en collega’s sla je gemakkelijk op in dit systeem, zodat je alles op een plek kunt bewaren. Het CRM systeem biedt ondersteuning voor het salesmanagement en helpt bij de integratie met social media. Het is een bedrijfsstrategie voor de hele organisatie, die ervoor zorgt dat kosten verlaagt worden en de binding met de klant vergroot. Met CRM zet je de klant op de eerste plaats. CRM Systeem vergelijken

Wat is een CRM systeem?2021-11-22T11:12:27+00:00
Ga naar de bovenkant