Algemeen
Vergelijk SalesForce online CRM software aan de hand van de onafhankelijke en objectieve review in dit artikel. Sales Cloud (onderdeel van en in de volksmond genoemd als SalesForce) is één van de toonaangevende online CRM systemen in de markt en kwam als één van de eersten met een cloud-oplossing voor CRM. Aangezien er een aantal versies van Sales Cloud zijn, beschouwen de wat uitgebreidere functionaliteiten.
Prijzen: Vanaf 25 euro per gebruiker
Proef periode: 30 dagen
Gebruikersbeoordeling 8.5
Laatste Salesforce nieuws
Salesforce Customer 360
Met Salesforce Customer 360 wil Salesforce Nederland wil sales, marketing en service met elkaar integreren. Salesforce heeft Salesforce Customer 360 ontwikkeld. Zo bieden ze oplossingen voor de uitdagingen die nu spelen en bieden een sterk
Video’s
U hoeft geen programmeur te zijn om Sales Cloud aan te passen op uw bedrijfsbehoefte. Van tabs tot velden en de interface zelf, u kunt het allemaal laagdrempelig zelf aanpassen. Daarnaast kunt u met formules inbouwen in velden met behulp van de helpfunctie. Bijzonder is dat u in principe zelf toepassingen kunt bouwen die u al dan niet kunt delen op de SalesForce marketplace: AppExchange.
Het toevoegen, bijwerken en vinden van informatie in Sales Cloud is erg eenvoudig in de gebruikersinterface.
Functies
Salesforce CRM biedt o.a. de volgende mogelijkheden:
- Accounts (bedrijven) en contactpersonen
Contactpersonen worden per account/bedrijf vastgelegd. Per account kunt u contactmomenten vastleggen, zoals e-mails, vergaderingen en gevoerde telefoongesprekken). Contactpersonen van recente contactmomenten worden op de hoofdpagina ontsloten; - Activiteiten en taken
Hiermee kunt u contactmomenten vastleggen bij accounts en contactpersonen. U kunt acties agenderen, zoals vergaderingen, lunches, telefoontjes of andere events; - Content- en documentenbibliotheek
Hier kunt u centraal uw presentaties, kennis en templates opslaan; - Leads, opportunities en concurrenten
Dit gedeelte stelt u in staat om leads en opportunities te beheren, maar ook om vacatures binnen uw organisatie te managen. - Dashboards en rapportages
Gebruiksgemak
Sales Cloud biedt een elegant, eenvoudig en intuïtieve user interface. Het hoofdscherm is voorzien van onderdelen waarin updates worden getoond van items die u volgt, een aanpasbaar dashboard met real-time performance informatie, taken en een kalender die automatisch wordt gesynchroniseerd met uw e-mail software.
Rapportage
Sales Cloud bevat standaard, afhankelijk van uw versie, een aantal standaardrapportages, verdeeld over een aantal categorieën: account- en contactpersonen, leads, opportunities, ondersteuning, verkoop, activiteiten en administratie. U heeft de mogelijkheid om zelf rapportages aan te passen.
Ondersteuning
Op elke pagina is een helpfunctie beschikbaar die u uitgebreid helpt, ook met de wat meer geavanceerde functies van het CRM pakket. Daarnaast biedt een uitgebreid team van mensen dat u kan ondersteunen, o.a. via e-mail, live chat, social media en telefonisch.
Koppelingen
Door de eerder genoemde AppExchange (SalesForce marketplace) is het eenvoudig om een groot aanbod (mere dan 1700!) aan applicaties te doorzoeken, er reviews over te lezen en te installeren in Sales Cloud. Denk hierbij aan gerelateerde zaken als klantenservice, sales, financiën, human resource management (HRM), etc. Aardig is dat een iets minder dan de helft van deze applicaties gratis is, dus u kunt een groot gedeelte kosteloos uitproberen en functionaliteit rondom dit online CRM tool uitbreiden.
Sales Cloud kunt u verder integreren met Google Apps, Microsoft Office en Outlook. Daarnaast biedt de CRM software mogelijkheden tot integratie met Google Adwords en zijn SEO campagnes te koppelen aan Salesforce marketing.
Social
SalesForce CRM beschikt over een real-time sociale netwerk tool, geheten Chatter. Dit is een handig hulpmiddel, gebaseerd op social media tools, om mensen en afdelingen binnen uw organisatie te laten samenwerken en hierdoor sneller en meer dingen te voor elkaar te krijgen. Het verbetert de productiviteit door antwoorden, bestanden en ideeën te delen. U kunt mensen binnen het online CRM pakket volgen of juist bepaalde CRM-data (bijvoorbeeld documenten of analyses) en deze zaken real-time volgen.
Er zijn diverse integratiemogelijkheden te vinden in de App store van Salesforce voor social media, zoals LinkedIn.
Mobiel
SalesForce CRM biedt ondersteuning voor iOS (iPad en iPhone), Android, BlackBerry en Windows Phone, waardoor u altijd beschikt over uw informatie. U bent in staat om bijna ieder veld, elke module en object in Sales Cloud mobiel aan te passen. Het is bijvoorbeeld mogelijk om met de mobiele client de nieuwe leads ook automatisch op uw mobiele apparaat binnen te laten komen, voorafgaand aan een vergadering informatie over een account op te vragen en taken aan collega’s toe te wijzen.
De Mobile lite versie heeft u online toegang tot de meest gebruikte leads, opportunity’s, accounts, contactpersonen, taken en tenslotte ook dashboards.
Prijzen
SalesForce CRM (Sales Cloud) is beschikbaar in verschillende edities:
- Essentials (maximaal 10 gebruikers) – € 25 euro per maand per gebruiker
- Professional (ook off-line toegang, campagnes en bulk e-mail), – € 75 euro per maand per gebruiker
- Enterprise en Unlimited (beide uitgebreider). – Vanaf € 150 euro per maand per gebruiker
Proefperiode
Sales Cloud kunt u 30 dagen kosteloos proberen.
Opvallend is dat SalesForce u standaard geen service level agreement (SLA) aanbiedt. Omdat dit belangrijk kan zijn, kunt u hier wel om vragen.
Conclusie
Sales Cloud of SalesForce biedt u zeer uitgebreide functionaliteit rondom klantrelatiebeheer. Zeker de wat uitgebreidere versies van het online CRM pakket zijn niet goedkoop, maar u krijgt daar ook zeker iets voor terug in de vorm van veel features en flexibele en aanpasbare online CRM software van een betrouwbare aanbieder. Vergelijk Sales Cloud / SalesForce online CRM software op basis van deze review met die van andere aanbieders op deze site.
Over Salesforce CRM
Salesforce is een cloud-gebaseerd CRM (Customer Relationship Management) systeem dat wordt gebruikt door bedrijven om hun sales-, marketing- en customer service-activiteiten te beheren. Het biedt een centrale locatie om klantgegevens te bewaren en te beheren, wat het gemakkelijker maakt om de klanttevredenheid te verhogen en de productiviteit te verbeteren.
Met Salesforce kunnen gebruikers bijvoorbeeld hun contacten beheren, opvolgingsactiviteiten bijhouden en samenwerken met teamleden aan deals. Het systeem biedt ook analytics en rapportagetools om de prestaties van het bedrijf te meten en te verbeteren.
Salesforce is een populair CRM systeem en wordt gebruikt door bedrijven van verschillende groottes en in verschillende industrieën. Het biedt ook een aantal integratie-opties met andere software, zoals e-mailclients en boekhoudprogramma’s.
Als een bedrijf op zoek is naar een krachtig CRM systeem om de interacties met klanten te beheren en te verbeteren, kan Salesforce een goede optie zijn om te overwegen.
Salesforce gebruikersreview
Ik heb Salesforce CRM gebruikt voor mijn bedrijf en ben overall zeer tevreden over het systeem. Het heeft ons geholpen om onze klantrelaties te verbeteren en de productiviteit te verhogen door alle klantgegevens op één centrale locatie te houden.
Een van de dingen waar ik het meest van heb genoten, is de gebruiksvriendelijkheid van het systeem. Het was gemakkelijk om op te zetten en te implementeren en het team heeft weinig tijd nodig gehad om het te leren gebruiken.
Daarnaast heeft Salesforce een aantal krachtige tools voor sales en marketing, zoals de mogelijkheid om gerichte e-mailcampagnes te maken en het bijhouden van opvolgingsactiviteiten. Ik heb ook de integratie met andere software, zoals ons e-mailprogramma, waardevol gevonden.
Over het algemeen ben ik zeer tevreden met Salesforce CRM en zou het zeker aanbevelen aan andere bedrijven die op zoek zijn naar een krachtig en gebruiksvriendelijk CRM systeem.