De term Social CRM wordt steeds meer een begrip, omdat organisaties constant streven naar verbondenheid met hun (potentiële) klanten. Dit kan helpen om business te laten groeien, omdat de vertrouwensband en betrokkenheid voor veel klanten in deze tijd erg belangrijk is.
U kunt op deze zaken inspelen door nieuws, updates van prijzen, opvallende zaken en succes met uw klanten te delen via social media. Vergelijk daarom aanbieders van online CRM software op dit gebied. De meest vooruitstrevende leveranciers van online relatiebeheersoftware zullen op deze trend inspelen.
De integratie van online CRM systemen vindt op dit moment voornamelijk plaats met Facebook, Twitter en LinkedIn, de belangrijkste en meest gebruikte en populaire social media van dit moment.
Voorbeelden
Voorbeelden van nuttige toepassing en integratie van social media in een cloud CRM tool zijn bijvoorbeeld het plaatsen van tweets vanuit de software, het in-line inzien van berichten van uw (potentiële) klanten, het kunnen anticiperen op klachten die via social media worden gecommuniceerd, het volgen van trends.
Er zijn CRM systemen die ervoor kiezen om uw medewerkers individueel met relaties te laten communiceren vanuit de software. Sommige leveranciers hebben het mogelijk gemaakt om met meerdere medewerkers vanuit één account te communiceren.