zoho crmVergelijk Zoho CRM online op basis van onderstaande objectieve review. Meer dan 50.000 organisaties werken er wereldwijd mee.

Top 3 online CRM pakketten  

Screenshots

zoho crm screenshot

Gebruiksvriendelijkheid

De user interface van Zoho CRM is voor de eindgebruiker geoptimaliseerd door het aantal benodigde kliks voor functionaliteit te minimaliseren. Het CRM pakket is volledig in het Nederlands beschikbaar, net als in andere Europese talen. Vergelijk Zoho CRM online met andere online CRM pakketten op basis van onderstaande onafhankelijke en objectieve review.

Workflows

In Zoho CRM is het opzetten van workflows is erg eenvoudig. Er is een functie beschikbaar die u in staat stelt regels te definieren voor standaard toewijzingen bij verschillende type processen en taken. Op lange termijn gaat u dat een veel tijdwinst opleveren.

Rapportage

De rapportagemodule van Zoho CRM bevat diverse vooraf gedefinieerde rapportages die u live kunt genereren of kan agenderen (schedulen) voor een later moment. Daarnaast kunt u uw eigen rapportages samenstellen. Rapportages kunnen ook in Excel-, comma-seperated- en PDF-formaat worden geëxporteerd.

Een andere handige functie is het maken van verschillende type grafieken, zoals staaf-, taart-, funnel- en lijngrafieken. Wat erg sterk is aan de online CRM software is dat je in de grafieken kunt verdichten op basis van getoonde data. Klik op de grafiek en de data waarop de grafiek is gebaseerd wordt direct getoond. Hierdoor bent u in staat de relevante data te analyseren en potentiele verbeteringen bloot te leggen. De grafieken worden dynamisch weergegeven met behulp van Adobe Flash. Dat is niet de meest vooruitstrevende techniek, maar op dit moment door veel systemen en browsers nog wel ondersteund.

Mobiel

Naast de desktop (browser) toegang tot Zoho CRM wordt ook mobiele toegang gefaciliteerd voor iOS (iPad en iPhone) en Android, waarbij zelfs offline werken mogelijk is. Data wordt in dat geval later gesynchroniseerd wanneer u weer over internettoegang beschikt.

Koppeling / uitwisselbaarheid

Zoho CRM biedt voor integratie een scala aan apps, zoals voor projectmanagement, e-mailarchivering en chat. Op deze eigen tools van Zoho na kent Zoho CRM wat beperkingen voor wat betreft het integreren met andere gangbare pakketten. Er zijn weinig kant-en-klare integraties met derden voorhande. Zoho CRM is onderdeel van de Zoho Business Suite en met andere onderdelen hiervan kan de CRM software prima worden geintegreerd (tegen meerprijs). De exports van rapportages kunnen eventueel in andere software worden ingelezen, maar als u serieus op integratie met andere pakketten wilt inzetten is Zoho waarschijnlijk niet uw beste keuze in vergelijking met een aantal andere online CRM tools.

Social

Met Zoho CRM heeft u de mogelijkheid om uw klanten te linken via social media (Facebook, LinkedIn en Twitter) vanuit uw eigen account. Hiermee kunt u real-time updates doen en activiteiten en interesses delen. Op deze manier blijft u betrokken uw (potentiële) klanten.

Support

Het tool beschikt over een helpfunctie via een sectie rechtsbovenin het scherm. De help is vrij duidelijk en ondersteunend. Fraai hieraan is de ondersteuning in de vorm van video’s. Vooral bij wat geavanceerde functionaliteiten en instellingen is het een vereiste dat u over kennis van CRM beschikt. Naast dit alles wordt e-mail en live chat ondersteuning geboden voor alle klanten van het online CRM tool, waarbij responstijd afhangt van of u betalende klant bent. Betalende gebruikers hebben tevens toegang tot de customer portal van Zoho.

Prijzen

Zoho is beschikbaar in twee varianten: Professional en Enterprise. De eerstgenoemde kost $12 per maand per gebruiker, de tweede $25 per maand per gebruiker.

Integratie met e-mail, extra dataopslag en Microsoft Office (waaronder Outlook) plug-ins zijn aanvullende modules en worden tegen meerprijs afgerekend. Ook dient apart te worden betaald voor back-up service.

U kunt Zoho CRM gratis 14 dagen uitproberen.

Conclusie

Zoho CRM is een goede keuze voor kleine organisaties die snel aan de gang willen en zoeken naar een volwaardige online CRM software oplossing voor een lage prijs. De eenvoud van de software maakt Zoho transparant en overdraagbaar. Het CRM pakket blinkt niet uit in kritische functies wanneer u uw sales, marketing en klantenservice wilt automatiseren. Grotere organisaties eisen waarschijnlijk meer op het gebied van integratie en aanpasbaarheid. Vergelijk Zoho CRM online met CRM software van andere aanbieders middels de overige beschikbare reviews op basis van de verklaarde aspecten.