Met Salesforce Customer 360 wil Salesforce Nederland wil sales, marketing en service met elkaar integreren. Salesforce heeft Salesforce Customer 360 ontwikkeld. Zo bieden ze oplossingen voor de uitdagingen die nu spelen en bieden een sterk fundament voor de toekomst.
Inhoud
Wat is Salesforce Customer 360?
Salesforce Customer 360 is een platform dat is ontwikkeld om bedrijven te helpen contact te leggen met klanten door samenhangende activiteiten te bevorderen. Het verbetert de interne samenwerking door analyse, verkoop, marketing, service, handel en IT te verenigen onder één enkel CRM systeem. Met deze gegevens bouwt Customer 360 een universeel klantprofiel en klant-ID op dat kan worden gebruikt in alle Salesforce- en externe applicaties. Alle teams in je bedrijf hebben toegang tot deze gegevens om een optimale klantervaring te creëren.
Hoe creëer je een 360 graden klantoverzicht?
In ieder bedrijf zijn er systemen die nog met elkaar geïntegreerd moeten worden. Bijvoorbeeld op het gebied van sales, marketing en service. Het canonieke datamodel zorgt ervoor dat al je integraties rondom een gedeelde contact-ID worden gestroomlijnd. Dit contact-ID wordt vervolgens de spil voor al je activiteiten op het gebied van integratie, synchronisatie van profielen en het oplossen van afwijkingen in data.
Klantervaringen als uitgangspunt
Er zijn een aantal scenario’s die zich vaak voordoen tijdens de customer journey. Deze gebruiksscenario’s vormen de belangrijkste momenten van het contact van de klant met het bedrijf. Hier kun je het verschil maken door een constante klantervaring te bieden. Salesforce identificeert zes veelvoorkomende scenario’s:
- Voortijdig afgebroken verkooptransacties
- Inwisselen van waardebonnen
- Namens een klant bestellen
- Persoonlijke aanbevelingen
- Transactiemails
- Bestelgeschiedenis bekijken
Meer info: Salesforce.com
Solution Kits helpen je
Vanwege het belang en de impact op de omzet van deze zes gebruiksscenario’s, heeft Salesforce een reeks Solution Kits ontwikkeld.
- Solution Kit voor afgebroken verkooptransacties: met deze kit leg je contact met klanten die artikelen hebben toegevoegd aan hun mandje, maar hun bestelling nog niet hebben afgerond.
- Solution Kit voor het inwisselen van waardebonnen: met deze kit beschik je over gerichte customer journeys en kun je het aantal positieve aankoopbeslissingen verhogen.
- Solution Kit voor bestellen namens een klant: met deze kit kunnen je medewerkers bestellingen plaatsen namens klanten die hulp nodig hebben.
- Solution Kit voor persoonlijke marketing aanbevelingen: stuur je klanten via e-mail aanbevelingen te sturen die zijn gebaseerd op artikelen die ze eerder hebben gekocht.
- Solution Kit voor transactiemails: informeer je klanten via e-mail over de status van hun bestellingen.
- Solution Kit voor bestelgeschiedenis bekijken en bestellingen annuleren: met deze kit lever je een betere klantenservice en geef je je medewerkers de mogelijkheid om bestellingen te annuleren.