Blog

22 11, 2021

5 manieren om meer omzet uit je CRM systeem te halen

2021-11-22T13:33:04+00:00

Een CRM-systeem zorgt er voor dat je een duidelijk overzicht hebt van al je klantinformatie. Hierdoor kan het hele bedrijf efficiënter samenwerken. Maar een CRM systeem kan nog veel meer! Er zitten allerlei handige functies in waar je je voordeel mee kunt doen. Hieronder noem ik zeven manieren waarop jij meer omzet uit je CRM systeem kunt halen. Stimuleer verkoop en sluit deals efficiënter Een CRM systeem kan je helpen om je verkoopstrategie te bepalen. Zo maak je gemakkelijk een planning voor toekomstige activiteiten, zoals een vergadering, een verkoopgesprek opvolgen of een offerte sturen. Dit helpt je om succesvolle gesprekken

5 manieren om meer omzet uit je CRM systeem te halen2021-11-22T13:33:04+00:00
22 11, 2021

CRM systeem helpt bij Account Based Marketing (ABM)

2021-11-22T13:09:04+00:00

Marketing en sales zijn continu in beweging. In dit artikel lees je over Account Based Marketing (ABM). ABM is een marketing- en salestechniek die zich richt op het optimaal ondersteunen van de klant. Hierbij kijk je naar de communicatie, die je afstemt op de klant, op de specifieke contactpersoon en op het moment. Hierbij kan een CRM systeem je goed helpen, omdat je zo gemakkelijk klantdata verzamelt, wat je kan helpen bij het communiceren op maat. CRM vormt daarmee een grondige basis voor ABM. Hieronder lees je hoe een CRM systeem je kan helpen in 3 stappen. Sorteer klantdata in

CRM systeem helpt bij Account Based Marketing (ABM)2021-11-22T13:09:04+00:00
22 11, 2021

Waar moet u aan denken bij het aanschaffen van een CRM systeem?

2021-11-22T10:42:20+00:00

Een modern CRM systeem lijkt al snel aan uw wensen te voldoen. Pas na grondig onderzoek zult u erachter komen waar de systemen in verschillen en kunt u een betere keuze maken. Waar moet u aan denken bij het aanschaffen van een CRM systeem? Wij helpen u verder. Zodra u heeft besloten om met een CRM systeem te gaan werken is de eerste stap al gezet. De tweede stap is om uit te zoeken waar het CRM systeem aan moet voldoen om uw bedrijf nog succesvoller te maken. Ondertussen is de nieuwigheid voor de meeste ondernemers grotendeels van een CRM

Waar moet u aan denken bij het aanschaffen van een CRM systeem?2021-11-22T10:42:20+00:00
22 11, 2021

Hoe kunt u CRM kunt gebruiken voor de ultieme customer experience?

2021-11-22T10:57:37+00:00

Als bedrijf is het belangrijk om de behoefte van uw klant te begrijpen om er vervolgens zo goed mogelijk op in te spelen. Maar hoe gaat u erachter komen wat uw klanten precies nodig hebben? Dit kunt u doen door de zogeheten customer journey van uw klanten in kaart te brengen om hen vervolgens optimaal te begeleiden bij elke stap.  Hierbij zijn verschillende vragen belangrijk, zoals: Via welk platform vinden klanten uw onderneming? Uit welke doelgroepen bestaan uw klanten? Welke boodschap kunt u sturen om uw klanten zo goed mogelijk te begeleiden tijdens het process? Hoe kunt u in alle

Hoe kunt u CRM kunt gebruiken voor de ultieme customer experience?2021-11-22T10:57:37+00:00
25 10, 2021

Waarom uw CRM systeem faalt en wat u eraan kunt doen

2021-11-22T11:12:12+00:00

Niet alle organisaties zijn tevreden over het gebruik van een CRM systeem mede door een aantal factoren. Zo zien bijvoorbeeld veel (sales)medewerkers het bijhouden van gegevens in een CRM systeem als een administratieve, saaie taak en zien zij de meerwaarde van zo’n systeem niet in. Dit is vaak een gemiste kans omdat een CRM systeem, wanneer op de juiste manier geïmplementeerd, een bedrijf veel meer inzicht in klantgegevens kan geven om bijvoorbeeld hun winstpotentieel verbeteren. Hieronder zullen een aantal veel voorkomende redenen genoemd worden waardoor organisaties vaak niet optimaal gebruik kunnen maken van hun CRM systeem en wat daar aan

Waarom uw CRM systeem faalt en wat u eraan kunt doen2021-11-22T11:12:12+00:00
25 10, 2021

Wat is een CRM systeem?

2021-11-22T11:12:27+00:00

Het CRM systeem is een Customer Relationship Management systeem, ook bekend als klantenrelatiebeheer. Een CRM systeem helpt je bij het beheren de gegevens van je klanten. Maar ook de gegevens van leveranciers en collega’s sla je gemakkelijk op in dit systeem, zodat je alles op een plek kunt bewaren. Het CRM systeem biedt ondersteuning voor het salesmanagement en helpt bij de integratie met social media. Het is een bedrijfsstrategie voor de hele organisatie, die ervoor zorgt dat kosten verlaagt worden en de binding met de klant vergroot. Met CRM zet je de klant op de eerste plaats. CRM Systeem vergelijken

Wat is een CRM systeem?2021-11-22T11:12:27+00:00
13 09, 2021

Heeft uw bedrijf een CRM-systeem nodig?

2021-11-22T11:14:04+00:00

Zoals de naam al zegt, Customer Relationship Management helpt bedrijven met het managen van klantrelaties. Door alle leads en klantinformatie binnen één systeem bij te houden, kan er gewerkt worden aan een waardevolle klantrelatie vanuit alle lagen van de organisatie. Dit maakt een CRM systeem vaak onmisbaar voor zowel grote organisaties als kleinere ondernemingen zoals bijvoorbeeld MKB-ondernemingen. Maar hoe komt u er nou achter of uw onderneming baat heeft bij een CRM systeem? Hieronder worden enkele voordelen van het werken met een CRM systeem uiteengezet waardoor u zelf een afweging kunt maken. CRM systeem nodig? Een CRM systeem geeft niet

Heeft uw bedrijf een CRM-systeem nodig?2021-11-22T11:14:04+00:00
2 08, 2021

Wat is het beste type CRM systeem voor uw bedrijf?

2021-11-22T11:14:31+00:00

Een Customer Relationship Management (CRM) systeem kan op twee manieren binnen een bedrijf geïmplementeerd worden. Het systeem kan speciaal voor een bedrijf ontwikkelt worden of er kan een bestaand CRM systeem geïntegreerd worden. Onderstaand zullen wij vijf type CRM systemen uiteenzetten zodat u zelf een afweging kunt maken of een bestaand CRM systeem passend is voor uw bedrijf of dat u er een zou willen laten ontwikkelen. Operationeel Bij een operationeel CRM systeem kunt u denken aan een tool waarbij u informatie over uw bestaande en potentiële contacten kunt structureren waardoor automatisering voor marketing, verkoop en service mogelijk wordt. Door

Wat is het beste type CRM systeem voor uw bedrijf?2021-11-22T11:14:31+00:00
7 06, 2021

3 CRM systeem trends om in de gaten te houden

2021-11-22T11:15:30+00:00

Om uw onderneming zo goed mogelijk te positioneren is het belangrijk om te weten welke CRM trends voor uw onderneming belangrijk zijn. Een investering in het juiste CRM systeem kan u op een snelle en efficiënte manier bij uw einddoel brengen en misschien wel dé investering zijn waardoor u in de toekomst de concurrentie voor kunt zijn. Houdt de onderstaande CRM trends goed in de gaten zodat u tijdig kunt inspringen of bijsturen met uw onderneming. Personalisatie van CRM systeem U heeft een prachtig product voor een schappelijke prijs maar toch heeft u in de meeste gevallen geen monopolie positie op

3 CRM systeem trends om in de gaten te houden2021-11-22T11:15:30+00:00
7 06, 2021

Een CRM in de Cloud, is dat verstandig?

2021-11-22T11:16:03+00:00

Maakt u gebruik van een CRM in de Cloud? Het is helemaal van deze tijd! Alles gebeurt in de Cloud, dus waarom ook niet uw klantbeheer? Hoe denkt u erover? Misvattingen over de Cloud De Cloud lijkt nieuw maar is iets waar wij ondernemers langzaam aan moeten wennen. Toch worden er veel aannames gedaan, is men slecht geïnformeerd over de mogelijkheden en de zorgen over privacy worden (vaak) zwaar overtrokken. Eigenlijk heeft het niet het imago wat je zou verwachten. Onderstaande misvattingen geven een duidelijk beeld van hoe er door sommige ondernemers nog over de Cloud wordt gedacht: "Misverstand 1:

Een CRM in de Cloud, is dat verstandig?2021-11-22T11:16:03+00:00
Ga naar de bovenkant