Vergelijk Batchbook online CRM software aan de hand van de onafhankelijke en objectieve review in dit artikel. Batchbook Social CRM is het online CRM pakket van BatchBlue. Met Batchbook richt BatchBlue zich voornamelijk op het midden- en kleinbedrijf (MKB). Door onderstaande review bent u in staat Batchbook met andere online CRM systemen te vergelijken.
Inhoud
Gebruiksvriendelijkheid
Batchbook oogt rustig en professioneel. Het is overzichtelijk, intuitief en eenvoudig in het gebruik.
Functionaliteit
Batchbook biedt als software as a service (SaaS) de volgende functies voor klantrelatiebeheer:
- Beheren van klantprofielen, waarbij alle gegevens en contacten met de klant overzichtelijk wordt getoond;
- Actielijsten, inclusief SMS of e-mail herinneringen ervan. Acties kunnen worden toegewezen aan een medewerker en worden gekoppeld aan een relatie;
- Overzichten maken grafisch inzichtelijk wat de status is van diverse facetten van uw sales;
- Social search maakt het u vrij eenvoudig om op de diverse social media te zoeken naar relevante berichten;
- E-mailbeheer: door gebruik van een batchbook e-mail adres (bijvoorbeeld in de CC of BCC) worden e-mails direct bij de juiste relatie opgeslagen;
- Kalenders worden gebruikt om afspraken, taken en klantcontacten inzichtelijk te maken;
- Acquisitie wordt beheerd in termen van deals, die diverse statussen kennen. Aan deals zijn o.a. klantcontacten te koppelen;
- Het (aanpasbare) dashboard is overzichtelijk en geeft in één oogopslag een inzage in de belangrijkste zaken;
Bij uw relaties kunt u met uw medewerkers integraal losse opmerkingen plaatsen;
- Documenten kunt u koppelen aan uw relaties en deals;
- Informatie kan worden gekenmerkt met tags (en zelf te definiëren supertags).
Support
Ondersteuning voor dit online CRM pakket is vrij uitgebreid. Zo krijgt u een gratis trainingssessie om te kunnen starten, ongelimiteerde e-mailsupport, webinars, videos, live chat en een uitgebreide knowledge base met artikelen. Verder kunt u frequent nieuwe gebruikers trainingen laten volgen.
Back-ups
Van al uw gegevens worden dagelijks back-ups gemaakt, ongeacht het gekozen abonnement.
Mobiel
Voor de gangbare mobiele platforms zoals iOS (iPhone en iPad) en Android zijn apps ontwikkeld waarmee u direct toegang heeft tot al uw gegevens in Batchbook. Via de webbrowser is Batchbook goed te benaderen op Windows Mobile en BlackBerry.
Integratie
Dit online CRM tool is te integreren met MailChimp (voor bijvoorbeeld e-mailcampagnes), Xero (accounting), Formstack (webformulieren) LinkedIn, Facebook, Hootsuite (social dashboard), Disqus (opmerkingen/comments), Twitter, Quickbooks (accounting), Yesware (e-mailbeheer) en Just Add Content. Verder is de koppeling met Google (Gmail, Contacts en Google Drive) goed gefaciliteerd.
Batchbook beschikt over een functie om eenvoudig contactgegevens te importeren en samen te voegen uit spreadsheets, e-mailclient samen te voegen andere software. In het geval van een spreadsheet is dit bijvoorbeeld mogelijk door het in Batchbook te slepen en vervolgens door middel van een wizard de velden toe te wijzen aan velden in Batchbook. Voor onder andere Google, MailChimp, Eventbrite, Disqus, Intuit (Quickbooks) en Xero zijn functies beschikbaar om gegevens te importeren.
Social
Social media zijn goed vertegenwoordigd in het cloud CRM tool, vooral op de pagina’s van relaties. Op deze pagina’s worden alle berichten van o.a. Facebook-, Twitter- en LinkedIn getoond van de persoon in kwestie. Verder kunt u ook zoeken naar berichten op diverse social media.
Flexibiliteit
Het online CRM systeem is flexibel als het gaat om welke informatie u kunt vastleggen van bijvoorbeeld klanten. U kunt zelf velden toevoegen en typeren. Daarnaast is het mogelijk om uw eigen verkoopfasen, categorieën en terreinen te beheren. Ook het dashboard is aanpasbaar.
Contractueel
Batchbook Social CRM is er in diverse abonnementen, waarbij de restrictie ligt op het aantal te beheren contacten en waarbij u een ongelimiteerd aantal gebruikers kunt aansluiten. Het voordeligste abonnement kost $35 per maand of $350 per jaar en daarmee kunt u 5.000 contacten beheren. Het duurste abonnement kost $135 per maand of $1.350 per jaar, waarmee u 30.000 contacten kunt vastleggen. De tussenliggende abonnementen gaan in stappen van $20 per maand (of $200 per jaar) in combinatie met 5.000 extra contacten.
U kunt Batchbook als online CRM software 30 dagen gratis proberen.
Conclusie
Batchbook online CRM is met name sterk in het verzamelen van gegevens bij de diverse personen die onderdeel uitmaken van uw salestrajecten vanuit social media of vanuit integrale opmerkingen. Ongeacht het aantal gebruikers is de prijs alleszins acceptabel en er zijn uitgebreide mogelijkheden voor integratie met andere online software. Voor vergaande functionaliteiten en grote organisaties schiet het online CRM pakket waarschijnlijk tekort. Vergelijk Batchbook online CRM software met reviews op deze site van andere aanbieders.