Heeft uw bedrijf een CRM-systeem nodig?

Zoals de naam al zegt, Customer Relationship Management helpt bedrijven met het managen van klantrelaties. Door alle leads en klantinformatie binnen één systeem bij te houden, kan er gewerkt worden aan een waardevolle klantrelatie vanuit alle lagen van de organisatie. Dit maakt een CRM systeem vaak onmisbaar voor zowel grote organisaties als kleinere ondernemingen zoals bijvoorbeeld MKB-ondernemingen. Maar hoe komt u er nou achter of uw onderneming baat heeft bij een CRM systeem? Hieronder worden enkele voordelen van het werken met een CRM systeem uiteengezet waardoor u zelf een afweging kunt maken.

Top 3 online CRM pakketten  
CRM systeem nodig?

Een CRM systeem geeft niet alleen inzicht in uw klanten met betrekking tot contactgegevens en opgeslagen documenten, maar zorgt ook voor inzicht in uw verkoopproces, servicevragen en prognoses. Het is dan ook handig om van te voren te kijken waar u een CRM systeem voor zou willen gebruiken.  Een CRM systeem er voor dat informatie overzichtelijk in één zogeheten ‘dashboard’ te vinden is. Dit overzicht kan uw marketing team helpen om inzicht te krijgen in marketingdoeleinden, uw sales team helpen om het verkoopproces te verbeteren of uw klantenservice helpen om de afhandeling van klachten te verbeteren. Zo kunt u onder andere verkoopkansen en deals automatiseren waardoor er geen enkele klant overgeslagen wordt, kunt u met één klik op de knop inzicht krijgen in het verkoopproces zodat u precies kunt zien waar in het process de meeste klanten afhaken en kunt u zien hoe het ervoor staat met de facturaties en betalingen.

Des te meer informatie in een CRM systeem opgenomen wordt, des te meer informatie eruit gehaald kan worden om uw bedrijf te verbeteren. Kunt u zich al voorstellen hoeveel nuttige informatie u vergaard heeft na een aantal jaar en hoe waardevol deze informatie voor uw organisatie gaat zijn? Door de informatie van verschillende jaren naast elkaar te hebben staan kunnen bijvoorbeeld leads steeds beter opgevolgd worden, fouten in het verkoopprocess makkelijker opgespoord worden en accountmanagers en/of verkopers op locatie direct de juiste klantinformatie inzien voor een snelle afhandeling. Ook wordt bestaande CRM software vaak bijgewerkt op basis van feedback van klanten waardoor het systeem uiteindelijk nog meer waarde kan gaan creëren voor uw bedrijf. 

We hopen dat de bovenstaande voordelen van het werken met een CRM systeem u een beter inzicht hebben gegeven in wat het mogelijk voor uw bedrijf zou kunnen doen. Bent u er al uit of uw bedrijf een CRM systeem vergelijken nodig heeft?

About the author

Pretium lorem primis senectus habitasse lectus donec ultricies tortor adipiscing fusce morbi volutpat pellentesque consectetur risus molestie curae malesuada. Dignissim lacus convallis massa mauris enim mattis magnis senectus montes mollis phasellus.

Plaats een reactie