Om uw onderneming zo goed mogelijk te positioneren is het belangrijk om te weten welke CRM trends voor uw onderneming belangrijk zijn. Een investering in het juiste CRM systeem kan u op een snelle en efficiënte manier bij uw einddoel brengen en misschien wel dé investering zijn waardoor u in de toekomst de concurrentie voor kunt zijn. Houdt de onderstaande CRM trends goed in de gaten zodat u tijdig kunt inspringen of bijsturen met uw onderneming. Personalisatie van CRM systeem U heeft een prachtig product voor een schappelijke prijs maar toch heeft u in de meeste gevallen geen monopolie positie op de markt. Hoe gaat u er dan voor zorgen dat klanten bij uw onderneming een product of dienst afnemen en dat hopelijk ook blijven doen? Uit onderzoek is gebleken dat klanten een product of dienst vergelijken met de beste ervaring die zij in het verleden hebben ervaren, waarin het gevoel dat zij eraan over hebben gehouden een enorme rol speelt. Bedrijven zoals Netflix en Spotify bieden gepersonaliseerde inhoud aan zoals voorgestelde shows of aanbevelingen voor een vergelijkbare playlist waardoor klantbinding ontstaat. Het is dan ook niet vreemd dat tegenwoordig klantervaringen gezien worden als een topprioriteit door meer dan de helft van de leidinggevenden. Door een simpele en effectieve klantervaring aan te bieden waarin individualisatie centraal staat kunt u als ondernemer de volgende stap zetten richting klantenbinding en een gepersonaliseerde aanpak. Data-eenheid Waar vroeger even bij collega’s werd aangeklopt voor de juiste gegevens werken nu steeds meer mensen vanuit huis. Mede hierdoor is online inzage in gegevens voor de meeste bedrijven een noodzakelijk kwaad geworden. Vaak komen er veel verschillende soorten data binnen waardoor de behoefte aan data-eenheid groter is dan ooit. Hierin is niet alleen de instroom maar ook het beheren van gegevens van cruciaal belang, vooral omdat tegenwoordig marketingbeslissingen steeds vaker op gegevensanalyse gebaseerd worden. Met een passend CRM systeem kunt u dit soort data voor iedereen gemakkelijk inzichtelijk maken en zorgen voor een versnelde doorstroom van informatie binnen uw onderneming. Zo kunnen uw werknemers overal beter bij en wordt er meer gedaan met de gegevens. Online media Het belang van sociale kanalen binnen CRM systemen groeit enorm met de voorspelling dat meer dan 60% van de klantinteracties in de toekomst via online media zullen plaatsvinden. Online media voorziet ondernemers van waardevolle inzichten in de behoeften van de klant, staat tegenwoordig op de tweede plaats als we het hebben over de meest gebruikte digitale kanalen (na een bedrijfswebsite) en biedt in de meeste gevallen het hoogste rendement voor ondernemers tijdens het klanttraject. Een integratie van online media binnen uw CRM systeem is met de huidige vooruitzichten de manier om meer over uw klanten te weten te komen en misschien wel de investering die uw onderneming een extra boost gaat geven. Als ondernemer is het enorm belangrijk om op de hoogte te blijven van de laatste CRM-trends  om de juiste koers te blijven varen. Er is geen beter moment dan nu om binnen uw eigen onderneming na te gaan hoe een CRM systeem meer inzicht kan geven in de drie hiervoor genoemde trends. Ga voor een persoonlijke aanpak, het vereenvoudigen van data analyse, de juiste toepassing van online media en til uw onderneming naar het volgende niveau. Top 3 crm reviews Handige links